Minder BKR noteringen in de toekomst?

Goed nieuws voor de consumenten: Een nalatige telefoonachterstand zorgt niet meer voor een BKR registratie.

Het nieuws is aangebroken dat per 1 januari 2011 de meeste teleconbedrijven gaan stoppen met het doorgeven van achterstanden van klanten aan de BKR.

Heel veel consumenten staan in de BKR vanwege een telefoonachterstand. Soms terecht en soms onterecht. Feit is wel dat geld lenen met een BKR registratie moeilijker is en het is dan goed nieuws voor de consumenten dat de telecombedrijven geen notities meer doorgeven aan BKR.

Het is vooral goed nieuws wanneer het eigenlijk om hele flauwe noteringen gaat. Zeg maar de grensgevallen. Deze grensgevallen die dan net in de BKR staan zijn eigenlijk nog hartstikke kredietwaardig, maar banken kunnen door die éne BKR registratie (die dan toch niet veel voorstelde) gaan struikelen voor het toestaan van geld lenen.

Wat wel besefd dient te worden is het feit dat er misschien geen sprake meer zijn van een BKR-registratie, u nog wel een schuld kan hebben bij een telecombedrijf. En ook deze schuld kan van invloed zijn op uw uitgavenpatroon. Is het dan nog wel verstandig om dan nog geld te lenen?

De rol van de BKR is immers om u te behouden om grotere schulden te creeëren. Wanneer de telecombedrijven met hun registratie bij de BKR, verkrijgen de consumenten een groter verantwoordelijkheid.

 

Comments are closed.