Geschillencommissie van de BKR voor uw klachten

Het hebben van een slechte naam bij de Bureau Krediet Registratie kan tot gevolg hebben dat u moeilijker geld kunt lenen. Des te vervelender is het wanneer de gegevens bij de BKR na opvraag ook nog eens onjuist blijken te zijn. U vindt dat u ten onrechte nu een slechte naam heeft over uw kredietwaardigheid. Wat nu?

Geschillencommissie BKR

Veel mensen hebben een vooroordeel over commissies. Commissies zouden corrupt zijn of het maakt toch allemaal niet.

Gezegd kan worden dat de Geschillencommissie van de BKR bestaat uit onafhankelijke professionals. Zij zijn kundig op het gebied van financiën en privacy.

Tevens mag gezegd worden dat een uitspraak door de Geschillencommissie van de BKR bindend is. Het is een bindend advies met tot gevolg dat beide partijen zich hieraan moeten houden. De uitspraken door de Geschillencommissie van de BKR worden viermaal per jaar gedaan.

Klacht indienen bij de Geschillencommissie BKR

Voordat u naar de Geschillencommissie van de Bureau Krediet Registratie stapt, moet u eerst schriftelijk contact leggen met de deelnemende partij. Ook kunt u schriftelijk contact leggen met BKR en uw situatie uitleggen.

Wanneer uw klacht door de deelnemende partij of de BKR niet wordt gehoneerd, kunt u naar de Geschillencommisie van de BKR stappen.

Bovenstaand is ook één van de voorwaarden om een klacht te kunnen indienen bij de Geschillencommissie van de BKR.

Een klacht indienen bij de Geschillencommissie gebeurd schriftelijk. Hierbij moet u de bijlagen van uw eerdere correspondentie met de deelnemende partij en/of met de BKR toevoegen.

Bedenk ook dat een klacht indienen bij de Geschillencommissie geld kost. U bent voor de behandeling van uw klacht circa 22,50 euro kwijt. Wanneer de Geschillencommissie u in uw gelijk stelt, kunt u een gedeelte of het volledige bedrag terug krijgen. Tevens zal dan ook de BKR registratie verwijderd worden en zal geld lenen makkelijker worden. Ook is uw naam dan ook gezuiverd!

Comments are closed.